Duygusuz Nesil Tehlikesi

Bugün köşemi Milli Eğitim müfettişi Doğan Ceylan’a bırakıyorum. 

Doğan Ceylan bir olayın soruşturulmasında görev alıyor. 

İzmir Ödemiş Kaymakçı Çok Programlı Lisesi Müdürü Ayhan Kökmen iki öğrencisi tarafından öldürülüyor. Bu olayın aydınlatılması için görevlendirilen müfettişin raporu şöyle: 

“DUYGUSUZ NESİL TEHLİKESİ 

Hayatın gerçeklerinden habersiz, duygusuz ve bencil bir nesil geliyor. 

Şehitler için gözyaşı döken kendi ana babalarını anlamıyorlar. Başkalarının çocukları için ağlamaya anlam veremiyorlar. 

Yanı başımızdaki savaşlar, acı çeken çocuklar, ölen on binlerce insan onları hiç ilgilendirmiyor. 

Tüm acı gerçekleri çizgi film tadında izliyorlar ve yürekleri hiç acımıyor. 

Hayatlarının odağındaki tek şey eğlenmek. Eğlenemedikleri tüm zamanları kendilerine bir işkence olarak görüyorlar. 

Kendileri için yapılan fedakârlıkların hiç farkında değiller. Kıymet bilmiyorlar ve vefasızlar. 

Herkesi kendilerine hizmet etmek için yaratılmış görüyorlar. 

İnsanlara verdikleri değer, onların isteklerini yerine getirebildikleri ve ne kadareğlendirdikleriyle orantılı. 

Hayatlarında eğlenmekten başka bir amaç olmadığı için artık tek eğlence kaynağına dönmüş telefon ve tabletlerini ellerinden aldığınızda dünyanın sonunun geldiğini zannediyorlar. 

….. Çocuklar hayattan bihaber. 

Açlık nedir bilmiyorlar, yedikleri önlerinde, yemedikleri arkalarında, acıkmalarına fırsat bile vermiyoruz. 

Öyle ki yemek yemeyi bile işkence görür hale geliyorlar. 

Susuzluk nedir, hiç bilmiyorlar. Hiç susuz kalmamışlar. 

Üç adımlık yolda bile susarlar diye yanımızda içecek taşıyoruz. Çocuk daha ‘susadım’ demeden ağzına suyu dayıyoruz. 

Çocuklar hiç üşümüyor. 

Soğuk havalarda evden çıkarmıyoruz. Okula giderken kırk kat sarmalayıp çıkarıyoruz, hiç titremiyorlar. 

Çocuklar hiç ıslanmıyorlar. 

Evden arabaya kadar üç metrelik mesafede şemsiyesini başına tutuyoruz. 

Saçına bir tek yağmur damlası düşürmüyoruz. 

Yorgunluk nedir bilmiyor çocuklar. İki adımlık mesafelere bile arabayla götürüyoruz, yorulmasınlar diye. 

Yokluk nedir bilmiyorlar, daha istemeden her şeyi önlerine sunuyoruz. Bu yüzden varlığın kıymetini bilmiyorlar. 

….. Çocuklar hissetmiyor yaşamı. 

Açlığı bilmedikleri için açlara acımıyor, üşümek nedir bilmedikleri için sokaktakievsizleri umursamıyor. 

Müdahale edilmezse gelecek iyi şeyler getirmeyecek ülkemize. 

Bu sorunu devlet derinden hissetmeli. 

Bu sorunun çözümü için çalıştaylar düzenlenmeli. Öğretim programları ve dersmateryalleri revize edilmeli. 

Okulların duygu eğitimi konusunda rolleri artırılmalı. 

Geç kalınmadan bu sorun mutlaka çözülmeli. 

Bu sorun çözülmezse ülke çözülecek. 

Doğan Ceylan – Milli Eğitim müfettişi” 

Doğan Ceylan’ın raporu böyle. 

Herkesin yaşadığı, gördüğü gerçekler bunlar. 

Müfettişe teşekkür etmeliyiz. 

Ancak konu okulları da aşan, devleti de aşan toplumsal yapının sorunlarını anlatıyor. 

Bozuk bir toplumsal düzenin sonuçları bunlar. 

Neden böyle oluyor?

Ne yapılmalı? 

Neler nasıl yapılabilir? 

Haftaya konuşalım mı?..

Reklamlar
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s